Afbeelding

Cliënten belonen zorg behandelaren Rivas Expertise Centrum met een 8,9

22 februari 2024 om 14:50 Zorg

GORINCHEM De cliënten van het Rivas Expertise Centrum beoordelen de zorg van onze fysiotherapeuten, ergotherapeuten en diëtisten gemiddeld met het cijfer 8,9. Dat is de uitkomst van het cliënttevredenheidsonderzoek over 2023. Het gemiddelde cijfer is daarmee nog iets hoger dan vorig jaar. 

,,Een uitkomst waar onze medewerkers elke dag weer hard voor werken en we met elkaar trots op mogen zijn”, aldus Marloes Bijl, manager Expertise Centrum. Dit jaar is de PREM Paramedische Zorg voor de tweede keer uitgezet binnen het Expertise Centrum van Rivas. Het onderzoek geeft inzicht in wat ze goed doen en waar ze nog kunnen verbeteren aan de kwaliteit van onze zorg. De beste scores kregen ze op het gebied van deskundigheid en de mate waarin klachten serieus werden genomen. ‘Zeer persoonlijke benadering’ en ‘vakkundig advies’ zijn enkele complimenten die cliënten meegaven.

LEEFSTIJL

Heb je bijvoorbeeld vragen over geheugen en dementie? Dan kun je hiervoor terecht bij de specialisten ouderengeneeskunde. Samen met geriatrie verpleegkundigen vormen zij het Geriatrisch Onderzoek en Adviescentrum. Voor vragen over houding en bewegen kunnen fysiotherapeuten advies geven. En niet in de laatste plaats kun je bij Rivas Expertise Centrum ook terecht voor logopedie, psychologische zorg en advies over voeding en leefstijl.

ZORGKAART

De zogenaamde PREM (Patient Reported Experience Measure) is een landelijk meetinstrument om de ervaring van zorg in kaart te brengen. De vragenlijst is onafhankelijk opgesteld en zorgverleners hebben geen invloed op de vraagstelling of de samenstelling daarvan. De uitslag is van belang voor Zorginstituut Nederland, dat toeziet op de zorgkwaliteit bij alle zorgaanbieders in Nederland. Patiëntenfederatie Nederland en Zorgverzekeraars Nederland krijgen ook beschikking over de resultaten. Bovendien zijn de resultaten terug te zien op Zorgkaart Nederland.

advertentie
advertentie