Britt van Engeland met een van haar creaties.
Britt van Engeland met een van haar creaties. Rob Kreszner

Britt decoreert met buitenbeentjes

6 november 2018 om 11:33 lokaal

GORINCHEM In het Gorcums Museum is de expositie 'De smaak te pakken, voedsel in & als kunst' te zien. Tijdens de opening van deze smakelijke tentoonstelling waren de entree van het museum, maar ook de tafels, voorzien van kunstwerkjes met afgekeurde groentes en fruit. Een gesprek met Britt van Engeland, bedenker van deze aankleding.


Rubriek Gorcums Museum door Fred Mertens

Na haar studie vrijetijdsmanagement ging Britt van Engeland aan de slag als organisator van diverse soorten zakelijke evenementen. Nadat ze ruim 10 jaar voor evenementenbureaus, eventstyling bureaus en goede doelen had gewerkt was ze, zoals ze zelf zegt, klaar om haar droom te realiseren. Zij startte in Gorinchem haar eigen evenementenbureau.

Britt: ,,Je kunt alles goed organiseren, maar de inrichting, de sfeer en de beleving zijn bepalend voor het succes. Het gaat om de details. Vorig jaar mei ben ik gestart met B. Your Event Manager en later dat jaar ben ik in Gorinchem komen wonen. Dit jaar, in april, werd ik na een landelijke verkiezing door FOTY Awards uitgeroepen tot 'Freelancer of the Year' in de categorie beste starter; in oktober werd ik genomineerd voor de VIVA400-awards."

Maar eventstyling met groente en fruit dat er niet uitziet: te dik, te krom, te klein. Kan dat wel? ,,Het idee kreeg ik voor een bijeenkomst van het CPG (Communicatieplatform Gorinchem) in Fort Vuren waar iemand sprak over voedselverspilling. Ik heb het fort 'versierd' met afgekeurde groentes en fruit, zogenaamde buitenbeentjes, dat de bezoekers mochten meenemen, thuis klaarmaken en opeten. Want met de smaak is niets mis. Van het Gorcums Museum kreeg ik de opdracht om voor de expositie-opening iets te doen op de Grote Markt, bij de entree van het museum en in de bibliotheek. Dat werd de installatie met, qua vorm, afwijkend fruit en groentes."

Britt is een gepassioneerde ondernemer die gelooft in haar werk als eventmanager. Maar ook in haar vrije tijd is ze actief. Zo werkt ze als vrijwilliger bij de Stichting De Upside van Down. ,,Bewustwording is mijn missie. Zeker in zakelijke relaties is persoonlijk contact belangrijk om je doelstelling te bereiken en je boodschap over te brengen. In de huidige online wereld moet er een goede marketingmix zijn."

Veel meer over Britt is te vinden op haar website: www.byoureventmanager.com.

advertentie
advertentie