QBuzz gebruikt diverse soorten bussen om de dienstregeling te rijden. Deze bus werd ingezet nadat een elektrische dienst in Gorinchem weigerde.
QBuzz gebruikt diverse soorten bussen om de dienstregeling te rijden. Deze bus werd ingezet nadat een elektrische dienst in Gorinchem weigerde. Egbert Egberts

Klachtenmeldpunt over QBuzz

29 juli 2019 om 10:14 lokaal

GORINCHEM Nog steeds zijn er volgens fractievoorzitter Hans van Mourik van Stadsbelang klachten over de dienstverlening van QBuzz.

Door Egbert Egberts

Onder meer op social media worden verschillende voorbeelden gegeven. Zo zouden elektrische stadbussen onderweg stil komen te staan vanwege technische problemen, vallen ritten om voor reizigers onbekende redenen uit of vertrekken bussen te laat. Volgens Van Mourik lijken daarmee de problemen omtrent het openbaar vervoer in Gorinchem en de regio aan te houden ondanks toezeggingen van de directie van QBuzz dat deze tot het verleden zouden gaan behoren. Ook de gemeente Gorinchem houdt de gang van zaken in de gaten.

,,We zouden een raadsinformatiebrief ontvangen. Heb aan het college aangegeven dat nog een half jaar aanzien wat er gebeurt te lang is als het gehele proces met kinderziektes is opgestart. Op een onlangs gehouden bijeenkomst voor de gemeenteraden in Lexmond onder andere met de provincie was de informatie overwegend positief." Inmiddels komen er zelfs kritische geluiden van chauffeurs van QBuzz dat er dingen enorm misgaan binnen de onderneming. ,,Een enorme tegenstelling en dat schreeuwt om vragen, maar om de juiste feiten boven tafel te krijgen ga ik daar eerst veldwerk voor verrichten."

Van Mourik heeft via zijn Facebookpagina 'Hans in de Gorinchemse politiek' een meldpunt voor reizigers in Gorinchem geopend waar inwoners hun klachten kwijt kunnen over QBuzz. Een e-mail sturen aan h.vanmourik@gorinchem.nl mag ook. De klantenservice van QBuzz geeft desgevraagd aan elke klacht serieus te nemen.

advertentie
advertentie