Mauricio Franklin en Robbie van Meggelen (r)
Mauricio Franklin en Robbie van Meggelen (r) Fortune Coffee

Podcast verbindt ondernemers op Nationale Koffiedag in Raamsdonksveer

8 oktober 2020 om 12:27 Zakelijk Deel je nieuws

Op Nationale Koffiedag, 22 september, de dag om een heerlijke kop koffie te drinken en te netwerken, orgainseerde ondernemer Robbie van Meggelen van Fortune Coffee regio Breda organiseerde de Koffie met Robbie live podcast. Van Meggelen: “Met de podcast hebben we deze dag bewust stilgestaan bij het verbinden van ondernemers. Op deze manier waren ze toch bij elkaar.”

In het kantoorpand in Raamsdonksveer ontving Robbie tussen 15.00 en 16.00 uur drie gastsprekers die in de podcast vertelden over gezond ondernemen. Bob Vekemans vertelde over zijn reis als ondernemer en hoe hij van ‘werken voor geld’ naar ‘geld voor hem laten werken’ is gegaan in zijn werk als vastgoedbelegger. Internetondernemer Mike van den Broek ging in op het starten van online ondernemen en gaf voorbeelden van verschillende websites met een verdienmodel. Hij deelde een stappenplan hoe je dit zelf kunt opstarten met de nodige tips. Mauricio Franklin is sportschooleigenaar en hij vertelde over de gezondheid van ondernemers met behulp van voeding en beweging. Dit deed hij door de kijkers te wijzen op de gevaren in het leven van het streven naar steeds meer willen, waardoor klachten ontstaan. Juist minder doen met meer focus en op tijd rust nemen is goed.

Van Meggelen is enthousiast over de podcast: “We kregen van veel kijkers complimenten. De sprekers hebben waardevolle informatie gedeeld door persoonlijke, bruikbare tips en ervaringen te vertellen.”

Voor het vijfde jaar op rij werd op de vierde dinsdag van september de Nationale Koffiedag georganiseerd.?Zakelijk koffieleverancier?Fortune?Coffee is de initiatiefnemer van deze dag: exact een week nadat op Prinsjesdag de regering de plannen voor het komende jaar heeft gepresenteerd. Met lokale (netwerk)evenementen gaan zij op Nationale?Koffiedag?met elkaar in gesprek over de impact van de plannen voor hun business en de toekomst.

Dat we graag koffie buiten de deur drinken, blijkt ook uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Fortune Coffee. In de top drie?waar consumenten graag koffie nuttigen waar dit nu nog niet mogelijk is staan?tuincentra of?doe-het-zelf?zaken?(12,4%), autobedrijven?(10,5%)?en kledingwinkels?(10%). Van Meggelen kan zich vinden in de resultaten als hij kijkt naar zijn regio: “We hebben een aantal autobedrijven die we van koffie voorzien. Wij zien ook een grote behoefte bij tuincentra, doe-het-zelf-zaken en kledingwinkels.” 

advertentie
advertentie