‘Nog steeds vertrouwde reisbureau op de hoek’

20 januari 2009 om 00:00 Nieuws

Dromen van een warm land, een mooie stedentrip of een zonovergoten strand is nu het kwik net boven nul stijgt erg aantrekkelijk. De zomergidsen zijn uit, dus het speuren naar potentiële vakantieoorden kan weer beginnen. ,,Dit is voor ons de drukste tijd van het jaar, veel mensen moeten nu de vakanties opgeven en het proces van boeken komt nu dus aardig op gang”, vertelt Frank Visch, directeur van de zes Regio Reisburo filialen.

GORINCHEM - Voor reisburo-directeur Frank Visch komt er een drukke tijd aan. Veel mensen zijn nu al druk bezig met het plannen en boeken van hun zomervakantie. De kredietcrisis verandert daar weinig aan. Om het toch nog aantrekkelijker te maken voor de klant hebben de zes Regio Reisbureaus een aantrekkelijk spaarprogramma in het leven geroepen.

Door Bart Viveen

Hoewel de economisch onzekere tijden ons dagelijks in de greep houden, weerhoudt dat veel mensen er volgens Visch niet van om nu alvast een vakantie vast te leggen. ,,Mensen blijven toch op vakantie gaan. Misschien één keer in plaats van twee, maar de wil om een uitstapje te maken is er altijd.”

Visch geeft daarbij wel aan dat klanten wat voorzichtiger zijn geworden en dat wat meer moeite gedaan moet worden om klanten over de streep te trekken. ,,Veel mensen zijn iets terughoudender, maar ook veel reizigers beseffen dat juist nu het moment daar is om gebruik te maken van vroegboekkortingen en andere acties. Wij hebben bijvoorbeeld een spaarprogramma. Bij elke honderd euro wordt een spaarpunt verdiend, een bepaald aantal punten leidt uiteindelijk tot een ‘verwen-ding’. Dat kan een etentje voor twee zijn of de huur van een cabriolet, maar ook het vervoer van en naar Schiphol bijvoorbeeld. Het is dus sparen voor leuke dingen, waarbij het belonen van trouwe klanten belangrijk is.”

Keerpunt

Visch maakt zich dan ook geen zorgen over een eventuele afname van het aantal boekingen. ,,Je hoort wel geluiden, maar mensen staan juist op een keerpunt. De financiële onzekerheid is vrijwel weg en van een afname is dan ook niets te merken in de filialen.”

Waar volgens Visch wel sprake van is, is een lichte verschuiving van het soort reizen. ,,Cruises zijn een hit in 2009. Het imago van cruises is veranderd, ze zijn laagdrempelig geworden. Bovendien, je gaat met een hotel op rondreis en komt op verschillende plaatsen. Daarentegen zijn de warme badplaatsen zoals Turkije, Griekenland en Spanje altijd nog even populair. Door de lagere brandstofprijzen zijn deze vliegreizen zelfs nog wat goedkoper geworden.”

Vertrouwd

Het onderdeel ‘klantenbinding op regionaal niveau’ staat bij alle filialen van Regio Reisburo hoog in het vaandel. Visch haalt een voorbeeld aan: ,,Sinds december 2007 zijn de namen van onze filialen veranderd. Voorheen was het bijvoorbeeld het Gorcums Reisburo. De naam is nu Regio Reisburo Gorcum, om de regionale functie te benadrukken. We zijn nog steeds het vertrouwde reisbureau op de hoek, alleen onder een andere naam. Het verschil maak je in vakkennis en service, zo’n spaarprogramma is daar een voorbeeld van.”

u Voor meer informatie over het spaarprogramma of over andere mogelijkheden kunt u kijken op www.regio-reisburo.nl of mailen naar info@regio-reisburo.nl.

advertentie
advertentie