De SNS Bank reikt ook oudere klanten de hand

19 oktober 2010 om 00:00 Ondernemend

Klanten kunnen zelf bepalen hoe zij hun bankzaken regelen en ook waar en wanneer zij dat doen. Het afgelopen jaar is duidelijk geworden dat deze verandering voor veel ouderen net een stapje te ver is. Reden voor directievoorzitter Henk Kroeze en verkoopadviseur Roel van Iperen om aan tafel te gaan met vertegenwoordigers van de drie ouderenbonden ANBO, PCOB en KBO.

GORINCHEM – De mensen regelen hun bankzaken steeds vaker via internet en telefoon. De SNS Bank speelt in op de trends van deze tijd en heeft vorig jaar haar kantoren vervangen door SNS winkels.

Door Ria Scholten

In het gebouw van de plaatselijke afdeling van de ANBO zijn de senioren na een constructief gesprek met de vertegenwoordigers van de SNS Bank vertrokken. Er is meteen een afspraak gemaakt voor een volgend gesprek en dat is duidelijk in goede aarde gevallen. Namens de bank is bovendien de toezegging gedaan dat er voor de leden een speciale brochure wordt opgesteld, waarin verschillende problemen én de daarbij behorende oplossingen aan de orde komen.”

“Bij deze leeftijdsgroep leeft het idee dat zij door de SNS Bank in de steek zijn gelaten en dat gevoel willen wij graag wegnemen”, aldus de directievoorzitter.

Kastransacties

“Het is inderdaad een feit dat de ‘klassieke’ kastransacties in onze winkels niet meer kunnen plaatsvinden. We bieden hiervoor een goed alternatief in de vorm van 650 geldautomaten die over het land verspreid zijn en waarvan er ongeveer 300 buiten gesitueerd zijn. In alle vestigingen van de HEMA, zo’n 350 in getal, is echter ook een geldautomaat van onze bank te vinden. De mensen kunnen er in een goed verlichte en relatief veilige omgeving geld opnemen. Alle automaten zijn bovendien geschikt voor mensen die een visuele beperking hebben of wat meer tijd nodig hebben voor bepaalde handelingen.”

Roel van Iperen is verkoopadviseur in de SNS winkel in de Arkelstraat. “Natuurlijk zijn wij altijd bereid om de klanten die moeite hebben met de vernieuwingen bij te staan”, geeft hij aan.

“In de winkel is een internetwerkplek waar onze medewerkers hen kunnen helpen bij het online regelen van hun bankzaken. Het is ook mogelijk om, als het saldo van de rekening het toelaat, de opnamelimiet tijdelijk te verhogen, waardoor een grote aanschaf zoals een auto met een pintransactie betaald kan worden. Een adviesgesprek over bijvoorbeeld een hypotheek of pensioen kan op ons kantoor, maar ook bij de mensen thuis of op het werk plaatsvinden. Het is ook mogelijk om de afspraak buiten de kantooruren te plannen.”

Papieren afschrift

Naast alle vernieuwingen is een aantal oude waarden gewoon gebleven. “Het papieren afschrift bestaat nog steeds evenals het klassieke overschrijvingsformulier”, vertellen de heren. “We willen onze oudere klanten graag de hand reiken en daarom is in onze winkel in de Arkelstraat op alle woensdagen extra mankracht aanwezig om juist hen te adviseren en waar nodig te helpen. Ook geven we korte cursussen internet bankieren die zowel individueel als groepsverband gevolgd kunnen worden. Onze winkels zijn zes dagen per week en op koopavond geopend.”

advertentie
advertentie