Zes genomineerden GroenLintje 2014

7 april 2014 om 00:00 Lokaal nieuws

Begin februari deed GroenLinks een oproep uit aan inwoners van Gorinchem om kandidaten aan te dragen voor een Groen Lintje. Zes kandidaten werden daarop genomineerd. Uit deze nominaties kiest de fractie van GroenLinks diegene(n) die het verdient om nog eens extra in het zonnetje gezet te worden. De uitreiking van het Groen Lintje zal gebeuren op 9 maart vanaf 14 uur tijdens een bijeenkomst in de GroenLinksWinkel (Arkelstraat 42), waar iedereen van harte welkom is!

De genomineerden dit jaar zijn:

1. Christien de Jong. Zij is genomineerd, omdat ze, als ze onderweg is op haar fiets regelmatig blikjes, flesjes en ander (zwerf)vuil opraapt, om het vervolgens op de juiste plekken te weg te gooien. En dat zij dat, de 70 al gepasseerd, doet, is een nominatie voor het GroenLintje zeker waard!

2. Natuurcentrum Van Andel-Spruyt. Het natuurcentrum is dé plek waar je wat over natuur en milieu kunt leren. Maar er gebeurt nog veel meer op het gebied van duurzaamheid. Met beperkte middelen weet het natuurcentrum toch steeds weer een slag te maken in duurzaamheid. Het natuurcentrum is voor het tweede jaar op rij genomineerd.

3. Gerda Passe. Zij zet zich vrijwillig in om kinderen van Gorinchem in contact te brengen met de natuur en met biologische voeding. Sinds een aantal jaren geeft ze met regelmaat gastlessen in het peuteronderwijs en het basisonderwijs aan alle groepen over de natuur en eten. Komend voorjaar doet zij mee met een project op de Jenaplanschool, waarbij de kinderen het hele seizoen groente kunnen verbouwen in haar eigen achtertuin.

4. Schoonheidssalon Essentia, Helene van der Linden is deze onderneming een paar jaar geleden gestart en ze wist vanaf het begin: ik wil alleen werken met biologische, dierproefvrij, natuurlijke en fairtrade producten. Dit heeft ze dan ook toegepast in haar salon.

5. Miysu Deze kledingwinkel probeert haar klanten bewust te maken van een duurzame kledingkeuze i.p.v. gebruik te maken van de grote hoeveelheid wegwerp producten. Ze willen de consument laten na denken over hun kledingaanschaf en de gevolgen van te snelle keuzes. Miysu maakt veel gebruik van socialmedia om mensen bewust te maken van het wel en wee in de textielbranche en gebruikt in haar kleding alleen “eerlijke” stoffen. Eerder was Miysu al genomineerd voor de MVO-prijs.

6. Linda de Wit, schoonheidssalon Cocoon. Schoonheidssalon Coccon wil bij haar werkzaamheden alleen gebruik maken van natuurlijke en dierproefvrije producten.

advertentie
advertentie