'Citymarketing moet economie Gorinchem versterken'

11 september 2014 om 00:00 Lokaal nieuws

GORINCHEM - In de zomer was er even rust in het politieke veld. In de eerste helft van dit jaar was dat wel anders; op 19 maart waren er gemeenteraadsvergaderingen en verschenen er nieuwe gezichten in de raad. In De Stad Gorinchem stellen we die nieuwe mensen in de komende weken nog eens

aan u voor. Deze week is dat Francis Alba Heijdenrijk van D66.

Door Marjanne Dijkstra

Alba Heijdenrijk vond de eerste periode na de verkiezingen vrij hectisch. ,,Stiekem had ik wel een zetel meer voor D66 verwacht. Toch hebben we het netjes gedaan; we leverden op stemmen niets in en behielden onze zetels. De start voor de zomer was een nieuwe ervaring met een andere rol dan ik de afgelopen jaren had. Fractievoorzitter is een hele andere taak dan afdelingsvoorzitter. Ik moest echt even inkomen en in die rol groeien. Dat was best zwaar omdat ik in die periode niet kon terugvallen op mijn fractiegenoot Tamara. Dan zit je best alleen en is de leercurve steil. Gelukkig heb ik redelijk mijn weg kunnen vinden - voor sommige zaken is internet je beste vriend - en waren er ook altijd anderen die mij wilden helpen. Als eenmansfractie moest ik wat selectief zijn in wat ik kon behandelen. Tamara komt weer terug en dat is fijn. Dat sparren heb ik wel gemist."

In de vakantie heeft Alba Heijdenrijk ook nog wat uitgerust. ,,We zijn drie weken naar Drenthe geweest, daar gaan we al een aantal jaar met veel plezier heen. Ik houd van hardlopen en je hebt er uitgestrekte bossen, dus dat is ideaal. Ook de kinderen hebben het er erg naar hun zin. Natuurlijk heb ik ook wel aan de politiek gedacht, vooral over hoe we sommige dingen de komende periode moeten aanvliegen. Echt inhoudelijk ben ik niet gegaan, de periode voor de zomer was zo heftig. Ik heb vooral bedacht waar de focus moet liggen. Op gemeentefinanciën bijvoorbeeld. Met de transities is het belangrijk dat we prioriteit stellen. Daarnaast zouden we het merk Gorinchem meer moeten 'vermarkten'. Serieuze citymarketing met als doel het versterken van de Gorcumse economie."

advertentie
advertentie