Afbeelding
The Mall Gorinchem

Opbrengst knalactie ruim 9.000 euro

12 januari 2021 om 07:32 Maatschappelijk

GOIRNCHEM De knalactie van The Mall Gorinchem is met een opbrengst van 9.445 euro een succes geworden. Mensen werden uitgedaagd om hun vuurwerkbudget te doneren, zodat The Mall voor de jongeren kan blijven knallen.

,,“Een geweldig resultaat, waar we enorm dankbaar voor zijn”, zegt teamleider Nick Dees. ,,We hebben donaties ontvangen, variërend van vijftien tot tweeduizend euro. Bij het zien van al die bijdragen, door mensen uit hun eigen zak opgehoest, werd ik wel eventjes stil. Dit helpt ons echt verder en geeft het team van jongerenwerkers en vrijwilligers bovendien moraal om klaar te blijven staan voor jongeren.”

Bestuursvoorzitter Pieterjan van Wijngaarden kijkt vooruit: ,,We willen duurzaam klaarstaan voor jongeren en doen er alles aan om onze slagkracht te behouden. Tegelijk willen we financieel stabiel worden. Daarom worden de uitvoeringsuren dit jaar opnieuw verminderd en starten we alsnog met een tekort van enkele tienduizenden euro’s. Genoeg huiswerk dus in 2021. Maar we stappen met goede moed het jaar in, omdat we weten dat alles wat we kunnen doen, van waarde is voor de jongeren.”

Naast de vaste activiteiten en coaching gaat The Mall aan de slag met nieuwe initiatieven. ,,De toename van eenzaamheid verdient meer aandacht”, zegt Dees. ,,Jongeren verlangen ernaar om gezien en gekend te worden. Tegelijk willen we hen prikkelen om mee te doen en zelf actief bij te dragen. We willen in het meidenwerk aanvullende vormen ontwikkelen, waarin we dit combineren.”

Ook gaat The Mall meer aandacht besteden aan voorlichting over de online leefwereld van jongeren. ,,De online omgeving biedt grote voordelen, zeker tijdens de corona”, aldus Dees. ,,Tegelijk zien we incidenten waar de honden geen brood van lusten. Daarnaast zijn jongeren zoekend: wat is echt, en wie is te vertrouwen? Ze groeien op in een samenleving waarin de scheidslijn tussen ‘online’ en ‘offline’, ‘echt’ en ‘nep’ steeds meer vervaagt. We willen bewustwording creëren en met concrete handreikingen de mediawijsheid onder jongeren en opvoeders vergroten.”

advertentie
advertentie