Afbeelding
Kantoorinrichting

Waarom uw kantoorinrichting aanpassen een slimme zet is

12 augustus 2020 om 16:34 Partnercontent

Veel ondernemers zijn de afgelopen maanden bezig geweest met het inrichten van thuiswerkplekken voor  werknemers. Thuiswerken is en blijft voorlopig de nieuwe realiteit. Toch zijn er ook genoeg functies waarbij thuiswerken niet gaat of bedrijven die stap voor stap het werken op kantoor weer vorm gaan geven met inachtneming van de richtlijnen van het RIVM. Veel bedrijven hebben dan wel aangeven dat ook in de toekomst (gedeeltelijk) thuiswerken de norm blijft, maar het kunnen terugkeren naar de professionele kantooromgeving blijft wel een wens. Werknemers willen graag naar kantoor blijven komen voor de sociale contacten. En zeg nou eerlijk, een brainstormsessie is toch veel effectiever als je elkaar in levenden lijve ziet? 

Als uw personeel voor het grootste gedeelte nog thuis werkt, is het nu het juiste moment  om die kantooromgeving eens onder de loep te nemen. In samenwerking met de landelijke speler in projectinrichting, De Projectinrichter, twee belangrijke aandachtspunten voor uw kantoorinrichting.

Akoestische oplossingen 

De akoestiek is een vaak onderschatte factor waar rekening mee gehouden wordt bij het inrichten van een kantoor. In grote open ruimtes ontstaat al gauw een galm. Bellende werknemers, een overlegje enerzijds en een werknemer die print anderzijds zorgen al gauw voor veel rumoerigheid. Gelukkig is er meestal vrij eenvoudig wat aan te doen, zoals het aanbrengen van projecttapijt. Als dit niet noodzakelijk is, kunt u ook met akoestische belcellen de akoestiek in een ruimte verbeteren. Ook panelen in verschillende designs en kleuren of kunstzinnige hangende elementen die de geluidsgolven absorberen en tegelijkertijd sfeer verlenen, verbeteren de akoestiek.

Passende inrichting voor iedere kantoorruimte 

Voor een goede werkhouding en productiviteit zijn zit-sta-bureaus en ergonomische bureaustoelen van groot belang. Maar ook overige kantoorruimtes, zoals vergaderruimtes, de entree, een wachtruimte of de kantine doen ertoe. Door deze ruimtes professioneel in te richten maakt u het verschil. Een met een professioneel ingerichte entree of een wachtruimte geeft u de eerste indruk van uw bedrijf. Door een vergaderruimte op de juiste en functionele manier in te richten wordt deze perfect geschikt voor lange vergaderingen waar goede concentratie belangrijk is. In de kantine is het juist belangrijk dat werknemers even helemaal de zinnen kunnen verzetten. Hier is dus een heel andere sfeer en inrichting gewenst.

Voor het inrichten van dergelijke ruimtes is HAY meubilair een goede keuze, aldus De Projectinrichter. Dit merk biedt een uitgebreid assortiment kantoormeubilair voor verschillende doeleinden. Van grote en sfeervolle tafels voor in het bedrijfsrestaurant tot luxueuze fauteuils waarin wachten op een afspraak heel plezierig is. 

Waarmee ga jij aan de slag om straks al je werknemers weer een aangename werkplek op kantoor te bieden?

advertentie
advertentie