Co-sponsor Bavaria investeert in beleving en jeugd

27 december 2011 om 00:00 Nieuws

'Het houdt niet op bij het leveren van bier'

GORINCHEM - Bij toeval kwam bierbrouwer Bavaria in contact met de Poort6 Champions Cup. Vorig jaar liet het Brabantse familiebedrijf Jean Marie Pfaff 'invliegen' om de loting te verrichten. Stanley Hartman keek de vorige editie zijn ogen uit toen hij voor het eerst kennismaakte met het toernooi. Voor het tweede opeenvolgende jaar is Bavaria nu co-sponsor van het prestigieuze evenement dat volgende week van start gaat.

Het wordt het tweede jaar dat bierbrouwer Bavaria tijdens de Poort6 Champions Cup optreedt als co-sponsor. Het familiebedrijf uit Lieshout brouwt al sinds 1719 bier Zo lang is Stanley Hartman nog niet in dienst bij de Brabantse brouwer. ,,Nee,'' lacht hij, ,,dan zou ik bijna 300 zijn, maar als het biologisch mogelijk was geweest, zou ik dat zeker niet uitsluiten.'' Hij doelt daarmee op de gemoedelijke sfeer binnen het bedrijf en de grote betrokkenheid die het heeft met haar klanten.

Betrokken

,,Het is bij ons niet zo dat wij een contract van vijf jaar met een klant afsluiten, even de korting bespreken en elkaar daarna pas na viereneenhalf jaar weer treffen om de overeenkomst te verlengen. Wij zijn meer dan alleen maar een brouwer. Wij willen betrokken blijven bij onze klanten, ze ondersteunen als dat nodig is of leuke acties voeren. Zo is de voetbalvereniging Schelluinen een klant van ons. Wij hebben pas geleden het bestuur en vrijwilligers een rondleiding in onze brouwerij gegeven. Ook heeft een deel van de Heerenveen selectie, Heerenveen is ook een klant van ons, een voetbal-clinic voor de jeugd van Schelluinen gegeven en waren tijdens een thuiswedstrijd de Bavaria-babes aanwezig. Ik bedoel maar, het houdt bij ons niet op met alleen maar het leveren van bier.''

Via Han Berendse, de exploitant van het café in de Oosterbliek, kwam de Almkerker bij toeval in contact met de Champions Cup en Kees van Willigen. ,,Ik kende Kees zijn naam via de jongens in het dorp en had ook wel eens wat over het toernooi gehoord. Vorig jaar hebben we naast een geldbedrag ook Jean Marie Pfaff voor de loting naar Gorinchem gehaald. Ik stond er van te kijken hoeveel mensen er toen op de loting af kwamen. Het was echt knetter druk. Tijdens het toernooi ben ik samen met een collega van de afdeling trade-marketing gaan kijken. Wij wisten niet wat we zagen en dat het toernooi zo'n grote impact in de regio had. Die mensenmassa, de sfeer, het was in één woord overweldigend.''

Bavaria babes

Stanley Hartman vervolgt zijn verhaal: ,,Dit jaar, ons tweede als co-sponsor, halen wij de Bavaria-babes naar de Oosterbliek en we bezinnen ons nog op een andere ludieke actie. Natuurlijk willen wij op deze wijze ons merk promoten bij de voetbalverenigingen in de regio. Dan is een toernooi als de Poort6 Champions Cup natuurlijk het ideale platform om met hen in contact te komen. Zoals ik al vertelde, gaat het ons niet alleen om het verkopen van bier, hoewel dat natuurlijk wel de hoofdzaak is. Wij investeren meer in beleving bij de verenigingen, bij de senioren, maar zeer zeker ook bij de jeugd. Iedereen kan flinke kortingen geven of in het geval van de Poort6 Champions Cup een cheque van 10.000 euro. Zo zitten wij niet in elkaar. Wij willen graag iets extra's bieden,'' besluit Stanley Hartman.

advertentie
advertentie