
Na 15 jaar een nieuwe dirigent voor Popkoor Sisteract uit Gorinchem.
6 januari 2026 om 10:59 Lokaal Deel je nieuwsVanaf 2026 heeft het dames Pop-koor Sisteract in Gorinchem een nieuwe dirigent.Corrie de Ruijter zal het (dirigeer)-stokje overnemen van Monia de Swart die het koor maar liefst 15 jaar onder haar hoede nam. Corrie is ook geen onbekende in de regio. Zij laat regelmatig, onder de naam Zoë-Joy, haar muziek horen in Gorinchem en omstreken en deelt haar passie graag met andere liefhebbers van muziek. Ze begint dan ook met veel enthousiasme aan dit nieuwe avontuur.
Het repertoire van het koor wordt gekozen aan de hand van thema’s. Het nieuwe thema zal de jaren 80 zijn. Het koor zal dus allerlei bekende liedjes uit de jaren 80 kiezen om te zingen. Er wordt elke week op woensdag gerepeteerd van 20uur tot 21.30uur in het gezellige theater ’t Pand in Gorinchem. Daarna wordt er vaak nog wat gedronken met elkaar. Plezier in het zingen en met elkaar staat voorop. Het koor is nog op zoek naar nieuwe leden. Geïnteresseerden zijn altijd welkom om vrijblijvend te komen kijken. Ook kunnen zij contact opnemen via de website: www.koor-sisteract.nl of via Facebook en Instagram.













