Bewoners Johan Frisoflat voelen zich niet gehoord bij klachten over asielopvang

14 jan, 09:36 Maatschappelijk Asielzoekerscentrum
Hannie Visser-Kieboom
Uitzicht vanaf de gaanderij in de Johan Frisoflat op het belastingkantoor
Uitzicht vanaf de gaanderij in de Johan Frisoflat op het belastingkantoor

GORINCHEM Boos, woedend, teleurgesteld, verdrietig. Alle emoties komen langs bij bewoners van de Johan Frisoflat als ze vertellen over de opvang van asielzoekers in het voormalige belastingkantoor aan de Vroedschapstraat. Voor de tweede keer in korte tijd wordt hun woongenot aangetast door de opvang van asielzoekers in het pand. En dat terwijl nog geen jaar geleden de gemeenteraad besloot dat het pand niet mocht worden gebruikt voor opvang.

Bij het betreden van een van de appartementen van de Johan Frisoflat hangt de bewoner aan de lijn met het COA. Ze belt om een klacht door te geven over de overlast, maar informeert ook naar de registratie van alle klachten van de bewoners. Veel wijzer wordt ze niet aan de telefoon die ze op de speaker heeft gezet, het lijkt alsof geen sprake is van structurele registr..

PREMIUM
Afbeelding
Nieuwbouw Woningbouw in lokale polders vergt goede voorbereiding op de toekomst
PREMIUM
Afbeelding
Politiek Inlooppunt op stadhuis voor nieuwe omgevingswet
PREMIUM
Afbeelding
Column Vanaf de Wal: Overwegingen van een columnist in de herfst
PREMIUM
Afbeelding
Politiek Een energienoodfonds voor verenigingen dat eigenlijk geen ‘noodfonds’ mag heten
PREMIUM
Afbeelding
Mensen Lingelappers maken blauw-gele quilts voor Oekraïense vluchtelingen
PREMIUM
Afbeelding
Verkeer en vervoer CBR stelt eisen aan rijscholen om wachttijden in te dammen