Unitas is klaar voor de nacompetitie
12 mei 2014 om 00:00 SportGORINCHEM- Hoewel zondag tweede klasser Unitas al zeker was van een plaats in de promotie nacompetitie wilde het pertinent in de aanloop naar het competitietoetje de vorm vasthouden. Daarin slaagde het in Made tegen Madese Boys. De roodbroeken zegevierden tegen de al uitgespeelde Brabantse middenmoter met 1-2. Zaterdag begint voor de equipe van Ries Fok, die wegens omstandigheden zondag niet op de bank zat, het echte werk als er op Sportpark de Klep wordt aangetreden tegen de nummer twee van de tweede klasse F, Beerse Boys uit Middelbeers. Het is het eerste treffen in, hopelijk voor de Gorcumers, een reeks van wedstrijden met als inzet een plaats in de eerste klasse. Hoewel de thuisploeg energiek aan de aftrap verscheen, was het de ploeg van assistent trainer Michel Pellencau die voor de thee het beste van het spel had. Onder andere Niels den Haan was kansrijk. Het duurde echter tot vijf minuten voor rust voordat de Gorcumers op voorsprong kwamen. Het was Jaimy Goemaat die met een geplaatste vrije trap van zeker 20 meter de Molenvlietploeg met 0-1 aan de thee liet gaan. Na die thee was het Jordin Calor die een perfect aangesneden corner van Rida Assaban bij de verre paal binnen knikte (0-2). De buit leek binnen en de bezoekers gaven gaandeweg het tweede bedrijf het initiatief uit handen. Dat leidde er toe dat Madese Boys een kwartier voor tijd via een van richting veranderd schot dichterbij kwamen (1-2). Verder liet de Molenvlietbrigade het echter niet komen.













