Unitas zet trainer Gabriels aan de dijk
8 april 2013 om 00:00 NieuwsGORINCHEM - Een vermakelijke wedstrijd op sportpark Oostbroek tussen SCO'63 en Unitas. Vermakelijk binnen de lijnen, maar minder daarbuiten. Een verschil van mening tussen de technische commissie van de Molenvlietploeg en trainer Johan Gabriels resulteerde vorige week in het ontslag van de coach. Het conflict ontstond een week eerder toen Niels den Haan door Gabriels in de wedstrijd tegen Xerxes werd gewisseld en de speler de trainer uitmaakte voor 'mafkees'. Het was niet het eerste incident zodat Gabriels Den Haan voor de rest van het seizoen buiten de selectie plaatste. De TC vond dat een te zware sanctie en ging met de coach in gesprek, die echter voet bij stuk hield waarop deze op non actief werd gesteld. Wel werd hem de mogelijkheid gegeven zondag nog eenmaal op de bank plaats te nemen om op gepaste wijze afscheid van zijn ploeg te nemen. De komende wedstrijden zal assistent Jan Schalken de honneurs bij de zondag tweede klasser waarnemen. In Spijkenisse verspeelden de Gorcumers tot drie maal toe een voorsprong. Na de openingstreffer van Hicham Farhou (0-1) was het Edinho Pattinama die de gastheren weer langszij bracht (1-1). Wederom Farhou tekende nog voor de rust voor de 1-2. Na de kantwissel was het Pattinama die voor de tweede maal SCO naast Unitas bracht (2-2). Een hoofdrol was er bij deze stand weggelegd voor de Gorcumse sluitpost Nick de Jong die niet alleen een penalty van Pattinama keerde, maar ook in de rebound de sterkste bleek te zijn. Na de 2-3 van Vincent Vervoort tekende Marvin de Bruto voor de 3-3 eindstand.













