Afbeelding
ZHZActueel.nl

Brandweer pompt water uit bootje in Gorinchem

24 maart 2026 om 22:58 Overig

GORINCHEM De brandweer is dinsdagavond 24 maart met spoed uitgerukt voor een bootje in de problemen langs de Spijksedijk in Gorinchem. Het vaartuig maakte water en lag aangemeerd bij de leegstaande loodsen waar de afgelopen tijd krakers verblijven. 

De brandweer heeft een pomp ingezet om te voorkomen dat het bootje zou zinken. Door het snelle ingrijpen kon verdere schade aan het vaartuig worden beperkt. De gemeente heeft inmiddels actie ondernomen tegen de aanwezigheid van de krakers op het terrein. Zij moeten het terrein op korte termijn gaan verlaten. 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie