Zet verbetering Banneweg door

6 november 2023 om 08:13 Lokaal Deel je nieuws

Het CDA en Democraten Gorinchem proberen aanstaande donderdag met een eigen voorstel te voorkomen dat de cruciale tweede fase van de herinrichting van de Banneweg wordt geschrapt, zoals het college nu heeft voorgesteld. Deze fase betreft het zuidelijke deel vanaf de rotonde bij het stadhuis, dat zou worden geschrapt om financiële middelen vrij te maken. De herinrichting van de Banneweg is een grondig voorbereid project op basis van uitgebreide onderzoeken, burgerparticipatie en zorgvuldige afwegingen om de verkeersveiligheid, oversteekbaarheid en verkeersdoorstroming te verbeteren.

Het college stelt voor om bijna 2 miljoen euro te besparen door deze fase te schrappen en dit bedrag meteen te gebruiken voor een verbeterde fietsvoorziening aan de Nieuwe Hoven, een plan dat nog nauwelijks is onderzocht. Het CDA en Democraten Gorinchem begrijpen dit voorstel niet en vinden dat de langdurige problemen met lange wachttijden, verkeersopstoppingen en onveiligheid eerst moeten worden opgelost. De situatie op de Banneweg is al jaren een groot probleem, waar eindelijk werk van is gemaakt om het op te lossen. We zijn nog geen jaar verder na de presentatie van het plan en nu stelt het college voor uitgerekend de meest cruciale fase te schrappen.

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie