Afbeelding
Foto: Pexels

Kun je ’s ochtends moeilijk opstaan? Met deze tips kom je gegarandeerd uit bed

10 juni 2022 om 15:12 Partnercontent

Je ligt op het beste matras dat er bestaat, onder een warm, dik en zacht dekbed. Eigenlijk moet je eruit, maar je ligt zó lekker. Nou, nog een keer omdraaien dan! Snoozen kan echt heerlijk zijn, maar is niet altijd goed voor je. Met deze tips kom je meteen uit bed en begin je actief met de start van je dag!

Zet je wekker ver van je bed

Als je wekker ’s ochtends afgaat wil je hem misschien het liefste meteen uitdrukken en je weer omdraaien. Daarom is een wekker naast je bed niet ideaal als je er niet makkelijk uitkomt. Soms heb je niet eens door dat je hem hebt uitgezet en verslaap je je. Te laat en dus gehaast aan je dag beginnen, geeft je gedurende de dag het gevoel dat je achter de feiten aan het aanrennen bent en dat is helemaal niet fijn.

Zet daarom, om dat te voorkomen, je wekker op een andere plek in de kamer ver van je bed. Op deze manier moet je wel uit bed stappen om hem uit te zetten. En als je er dan eenmaal uit bent, is het ook makkelijker om gewoon aan je dag te beginnen in plaats van terug naar bed te gaan. De eerste stap is dan al gezet, letterlijk.

Drink meteen 2 glazen water als je wakker wordt 

Als je wakker wordt, drink dan voordat je iets anders gaat doen eerst 2 glazen water. Zo maak je jouw lichaam en systeem als het ware ook meteen wakker en hydrateer je gelijk al goed. Een nacht slaap droogt je lichaam namelijk uit omdat je ’s nachts niet nog liters water drinkt. Heel belangrijk dus om dit meteen in de ochtend te doen.

Open direct de gordijnen 

Als je wakker wordt, zorg dan dat je gelijk je gordijnen opendoet om het licht binnen te laten. Daglicht werkt namelijk als activator op je systeem, het stimuleert de aanmaak van dopamine en daardoor word je meteen wakker en krijg je direct meer energie. Dit werkt wel alleen met daglicht, kunstmatig licht heeft helaas niet hetzelfde effect. Het heeft dus geen zin om de lampen aan te doen als je wakker wordt. Open dus echt meteen je gordijnen en laat het licht binnen.

Maak je bed meteen op

Nadat je de gordijnen hebt geopend, maak je meteen je bed op. Trek het hoeslaken strak over je matras, klop het dekbed uit en leg de kussens terug op hun plek, zodat alles netjes opgemaakt is. Een opgemaakt bed beperkt de verleiding van er weer in kruipen. De handeling van het opmaken van je bed zorgt er ook nog eens voor dat je gelijk wakker bent. Je bent dan eigenlijk al aan je dag begonnen dus, dan kan je er maar net zo goed mee doorgaan.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie