Qbuzz sluit servicewinkel op station Gorinchem
28 januari 2022 om 16:16 Verkeer en vervoerGORINCHEM Vervoersbedrijf Qbuzz kondigt de nodige veranderingen aan, waaronder de sluiting van de servicewinkel op station Gorinchem, een nieuwe dienstregeling en een nieuwe reisapp.
,,Sinds 2019 zien we afnemende reizigersaantallen en transacties in onze servicewinkels, met name in Gorinchem”, zegt Qbuzz. ,,Daar is het aantal transacties zo laag dat openhouden van de winkel niet langer logisch is. We sluiten het servicepunt in Gorinchem per 7 februari 2022 en zetten de middelen die hiermee vrijkomen in om onze bereikbaarheid op onze andere kanalen te vergroten.”
GASTHEER/-VROUW HELPT ,,De reizigers die momenteel gebruikmaken van het servicepunt Gorinchem laten we niet zomaar in de steek. We maken klanten nu al ‘automaatvaardig’ door samen het proces op een kaartautomaat te doorlopen. In het eerste kwartaal van 2022 is er een gastheer/-vrouw op station Gorinchem aanwezig om reizigers te helpen”, aldus Qbuzz. Daarna kunnen reizigers hulp op afstand krijgen via de kaartautomaten en praatpalen op de stations en is het bedrijf telefonisch, per whatsapp en chat bereikbaar.
De openingstijden van de klantenservice worden verruimd: op maandag t/m vrijdag van 8:00 – 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 – 17:00 uur.
REISINFORMANTEN Qbuzz zegt verder dat het reisinformanten wil inzetten: ,,Gedurende onze dienstregeling zorgen reisinformanten voor dynamische reizigers communicatie via onze kanalen. Door nauw samen te werken met de afdeling Reisregie zijn zij als eerste op de hoogte bij calamiteiten. Dit communiceren zij direct met de reizigers via de website, op twitter en via de DRIS-palen.”
,,We voegen whatsapp en chat toe aan de bestaande contactkanalen (telefoon, e-mail, social media). Ook via de Qmove reisapp kan de reiziger direct in contact komen met onze klantenservicemedewerkers.”
KAARTAUTOMATEN EN PRAATPALEN Op alle treinstations zijn kaartautomaten en praatpalen te vinden. Reizigers die momenteel bij het servicepunt Gorinchem hun OV chipkaart komen opladen, helpt de gastheer/-vrouw de eerste paar keer bij de kaartautomaat. Daarna helpen klantenservicemedewerkers de reizigers die toch vragen hebben per telefoon, social media, e-mail, whatsapp of chat.