
Brandweerpret Buiten de Waterpoort in Gorinchem
24 juni 2026 om 12:43 RecreatieGORINCHEM Dinsdagavond zorgde de brandweer voor een flinke dosis verkoeling aan de Buiten de Waterpoort in Gorinchem. Tijdens hun vaste oefenavond trok het korps na een korte bespreking naar het terrein, waar al het materiaal waarmee water gespoten kon worden werd opgebouwd en in werking gesteld.
door Dries de Swart
Al snel bleek dat veel jeugd had gehoord van de actie. In korte tijd verzamelden zich grote aantallen kinderen – soms samen met hun ouders – die enthousiast door de waterstralen renden.
Het spontane initiatief groeide uit tot een prachtig en verfrissend evenement, waar volop van werd genoten.
Dank aan de mannen en vrouwen van de brandweer voor deze geslaagde en verkoelende avond!
























